# =========================================================================================
# Farawway town Conditional changes
# =========================================================================================
# =========================================================================================
#If opened door on Day 1 of Faraway town
# =========================================================================================
#Cutscene: Pyrefly Intro
#Enter Pyrefly Forest
#KEL: Ugh... I hate this place... It gives me the heebie-jeebies...
#AUBREY: Don't be such a baby, KEL. They're just bugs!
#KEL: Aaaah! There's a huge bug in your hair!
#AUBREY: W-What? Where? Get it off! Get it off!
#KEL: Haha! Just kidding! Look who's the scared one now.
#AUBREY: Hmph! That's not very funny, KEL...
#>>>>>> changes to >>>>>>
message_1:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 29
text: \kelАргх... \!Ненавижу это место... У меня от него мурашки...
message_2:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 9
text: \aubНу что ты как ребёнок, КЕЛ. Это просто жуки!
message_3:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 31
text: \kel\{\Com[2]\QUAKE[1]А-а-а-а-а!\}\!
\Com[2]У тебя в волосах гигантский жук!\QUAKE[0]
message_4:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 7
text: \aub\{\Com[2]\QUAKE[1]Ч-что?! \!Где?! \!\Com[2]Сними его с меня!!!\}\QUAKE[0]
message_5:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 10
text: \aub\Com[2]\QUAKE[1]Сними, а то я тебя отпинаю!\QUAKE[0]
message_6:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 28
text: \kelВоу... \!Успокойся, ОБРИ... \!Я пошутил...
message_7:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 4
text: \aubБожечки! \!Простите! \!Не знаю, что на меня нашло...
message_8:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 9
text: \aubЭто не смешно, КЕЛ...\!
Извинись, а не то-
message_9:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 26
text: \kelАга, ага... Прости...
#TVGIRL:
#TVGIRL: Dang... All they've been showing lately is re-runs... When is something interesting going to show up?
#>>>>>> changes to >>>>>>
message_10:
text: \n<ТВ-ДЕВОЧКА>Недавно начали показывать новое шоу! \!
Оно слегка драматичное, но его интересно смотреть...
\!Я уже заинтересована!
# =========================================================================================
#If opened door on Day 2 of Faraway town
# =========================================================================================
#I LOVE PICKLES!
#MARI'S PICNIC
#Location: SWEETHEART'S CASTLE - PRISON B1
#In MARI's Intro Dialogue,
#KEL: Awww... Yuck! I hate pickles! Next time, can you sneak in some jam instead?
#>>>>>> changes to >>>>>>
message_20:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 17
text: \kel\{\Com[2]Вкуснотища! \Com[2]Люблю огурчики!!\}
#BERLY PUNCH:
#Only triggers once.
#Before playing her usual dialogue, BERLY punches leader.
message_21:
faceset: MainCharacters_DreamWorld
faceindex: 30
text: \kel\Com[2]Эй! А это ещё зачем?!
message_22:
text: \berНе знаю... \!Просто захотелось.
#SAD EXPRESSION (DAY 3 ONLY):
#MARI'S PICNIC
#Only triggers once.
#After playing her usual dialogue, MARI says:
message_23:
faceset: MainCharacter_Mari
faceindex: 2
text: \marЭй... ОМОРИ... Ты в порядке?
message_24:
faceset: MainCharacter_Mari
faceindex: 4
text: \marВ последнее время ты выглядишь как-то грустно...\!
Что-то не так?
# =========================================================================================
#After entering piano room in FARAWAY TOWN
# =========================================================================================
#Grand Pianos appear all over DREAM WORLD.
#Grand Pianos can be played in any order.
#Locations:
#VAST FOREST: Forest Playground
#SWEETHEART'S CASTLE: In the Ballroom
#JUNKYARD: Near the Couch? Somewhere that looks cool
#LAST RESORT: Mr Jawsum's Room
#ORANGE OASIS: In the middle of the desert
#FROZEN FOREST ENTRANCE: In the middle of the snow-covered field
#Upon examining a piano:
message_40:
text: Пианино. \!
Слово \"ОМОРИ\" выгравировано посередине.
message_41:
text: Хочешь присесть?
#yes/no
#PIANO (1)
message_42:
text: Две ноты раздаются у тебя в голове...
\!Ты готовишься играть.
#PIANO (2)
message_43:
text: Несколько нот раздаётся у тебя в голове...
\!Ты готовишься играть.
#PIANO (3)
message_44:
text: Ты вспоминаешь часть мелодии...
\!Ты готовишься играть.
#PIANO (4)
#same text as Piano 3
#PIANO (5)
#same text as Piano 3
#PIANO (6)
message_45:
text: Знакомая мелодия... \!
Твои руки двигаются сами собой.
#After playing the piano, it will disappear.
#Finding all the Pianos will trigger Cutscene: Piano and Violin
#OMORI sitting at the piano.
#Camera zooms to MARI at entrance of room. MARI walks up to him.
#MARI turns over to face PLAYER on the chair.
message_46:
text: \marО! Привет, \n[8]... \!
Вижу, ты играешь всё лучше и лучше, хе-хе!
message_47:
text: \marЭто новая песня, которую я учу... \!Тебе нравится?
message_48:
text: \marЯ уверена, что её можно играть дуэтом со скрипкой...
message_49:
text: \marХочешь научиться играть её вместе?